Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 4 BSP301246240
ÖnkoşullarBSP3011-Üç Boyutlu Sanat Atölyesi 3
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüErtuğ ATLI
Dersi Veren(ler)İlhan ÖZKEÇECİ
Asistan(lar)ıTuğba Renkci
Dersin AmacıÜç boyutlu sanat çalışmalarının sanatın algılanışını ne yönde değiştirdiğini göstermek ve disiplinler arası sanat anlayışına katkı sağlamak. Diğer sanat alanlarının ortak kavramlarını araştırıp üç boyutlu sanat çalışmalarına dönüştürüp gündelik hayatla iletişimini sağlamayı amaçlar./
Dersin İçeriğiGünümüzde üç boyutlu sanatın konumu, çağdaş malzemeler ve bu malzemelerle forma farklı yaklaşımlar, obje, üç boyutlu sanat çalışmalarında mekân kullanımı, Üç boyutlu sanatta anlam ve form sorununu güncel hayat ve sanat alanında tartışmak, üç boyutlu sanatın farklı tanımlarını irdelemek, çok boyutlu bir algılama ortamı yaratmak. Üçüncü boyutta sanat kuramları ve uygulamaları ilişki
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • NA
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler üç boyutlu eleştirel çalışmaları anlama ve gerçekleştirme bilgi ve becerisini kazanacaklardır.
  2. Üç boyutlu estetik duyarlılıkları artacak ve yaratıcılıkları gelişecektir.
  3. Ortaya koyduğu fikri araştırmalarla destekleyecek ve sunabilecektir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Üç boyutlu sanat farklı sanat alanları ile hangi noktada kesişmiştirNA
2Modernizmle beraber üç boyutlu sanat hareketlerinin oluşturdukları yeni ifade olanakları ve bu olanakların geleneksel form anlayışını nasıl etkilediğinin tartışılması. Günümüzde üç boyutlu sanatın sosyal yapı içindeki yerinin incelenebilmesi için öğrencinin bugüne kadar edinmiş oldu deneyimlerle özgün çalışmalar önermesi istenir. Eskiz ve araştırma sürecine geçilir. NA
3Eskiz ve araştırmalar üzerinden tartışma, yeni ifade olanaklarının araştırılması.NA
4Uygulama sürecine geçiş.NA
5Dersin amacına yönelik olarak öğrencinin kişisel yönelimine göre önerilerin verilmesi NA
6Uygulama süreciNA
7Ara Sınav NA
8Sanatta obje kullanımı ve objeyi heykelden ayıran nitelikler nelerdir? NA
9Enstalâsyon çalışmalarının doğuşu, günümüze kadar gerçekleşen farklı anlayış ve uygulamalar üzerinden kavram, anlam ve biçim arasındaki çözümlemeler nasıl yapılmalıdır? NA
10Yerleştirme sanatı ve yeni ifade olanakları ile eskiz ve araştırma sürecine geçiş NA
11Eskiz ve araştırmaların tartışılarak özgün çalışmalara geçilir. NA
12Ara Sınav NA
13Dersin amacına ve öğrencinin kişisel yönelimi dikkate alınarak önerilerin verilmesi. NA
14Uygulama sürecine geçiş. NA
15Uygulama süreci NA
16Final SınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama330
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar230
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati136
Laboratuar
Uygulama36
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması145
Derse Özgü Staj
Ödev
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)26
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)16
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok