Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Temel Modlaj Atölyesi 1BSP123135220
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüZorunlu @ Bileşik Sanatlar Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimSanat Bölümü
Dersin KoordinatörüErtuğ ATLI
Dersi Veren(ler)İlhan ÖZKEÇECİ
Asistan(lar)ıZüleyha ALTINTAŞ
Dersin AmacıPlastik formları tanımlayabilme, ışık ve form arasındaki ilişkiyi tanımlamayı, üç boyutlu çalışmanın temel prensiplerini kavramsallaştırarak geçmişten günümüze nasıl kullanıldığını araştırarak kavramayı amaçlar
Dersin İçeriğiBirbirinden farklı temel formları üç boyutlu olarak tanımlama çalışmalarını içerir. Farklı nesneler üzerinde ışığın almış olduğu değerleri kille uygulama alanına dönüştürür. Üç boyutta görme, gördüğünü analiz etme ve uygulama ile ilgili problemleri çözme ve problem üretme temel konulardır. Doğal formlardan plastik formlara geçisin temel prensipleri üzerinde durulur. Kullanılan malzeme sadece kildir
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi
  • Sculpture- From Antiquity to the Present Day, Taschen
  • Greek Sculpture, Thames and Hudson
  • Other Sources that’ll be used are; Archeology and art museums, articles about the subject dias and contemporary exhibitions.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Üç boyutlu görme, gördüğünü plastik bir dilde ifade etme becerisi gelişecektir.
  2. Öğrencinin doğaya bakışı ve gözlem yeteneği gelişecektir.
  3. Kilin fiziksel özellikleri kullanılarak, sunduğu olanaklar ve kendine özgü kullanım yeteneği gelişecektir.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Dersin içerik ve kapsamı NA
2Oran – Orantı – Kütle ilişkisini kille uygulamaya dönüştürmeNA
3Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planları, farklı ışık alan ve yansıtan nesneler üzerinden algılama, uygulamaNA
4Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planlarını nesneler üzerinde algılama, üç boyutlu uygulamaya dönüştürmeNA
5Işık ve Gölge’nin oluşturduğu planlarını nesneler üzerinde algılama, üç boyutlu uygulamaya dönüştürmeNA
6Ara Sınav NA
7Daha önce edinilen form çözümleme becerisi ile bu formları bir araya getirebilme.NA
8Farklı formlardan oluşan kompozisyon üzerinde çalışma.NA
9Üç boyutta yapı çözümlemeleri üzerinde çalışma.NA
10Ara Sınav NA
11Yıl içinde yapılan araştırmaları içeren örnekler üzerinden sanat tarihi sürecini değerlendirmeNA
12Yıl içinde yapılan araştırmaları içeren örnekler üzerinden sanat tarihi sürecini değerlendirmeNA
13Proje üzerinde çalışmaNA
14Proje üzerinde çalışmaNA
15Proje üzerinde çalışmaNA
16Final SınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar240
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati155
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması144
Derse Özgü Staj
Ödev15
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)210
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)15
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok