Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Eğitim FelsefesiBTO382223200
ÖnkoşullarYok
YarıyılBahar
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Lisans Programı
Seçmeli @ İngilizce Öğretmenliği Lisans Programı
Ders KategorisiGenel Kültür Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü
Dersin Koordinatörü
Dersi Veren(ler)Serhat B. Kert
Asistan(lar)ıMeryem Büyükimdat
Dersin AmacıTüm bilim alanlarının özünü oluşturan felsefe kavramı doğrultusunda, eğitim sistemlerine yön veren temel felsefi anlayışları kavrama ve felsefe ile eğitim arasındaki ilişkiyi açıklayabilme.
Dersin İçeriği• Felsefe ve Eğitim Kavramları • Felsefe ve eğitim arasındaki ilişki • Felsefi akımlar (İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Varoluşçuluk) • İdealizm ve Eğitim • Realizm ve Eğitim • Pragmatizm ve Eğitim • Varoluşçuluk ve Eğitim • Eğitim Akımları • İlerlemecilik • Esasicilik • Daimicilik • Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluk • Eğitim Akımlarının Eğitim Kuramlarına Etkisi • Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişki • Bilimsel Düşüncenin Temelleri
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Veysel Sönmez, Eğitim Felsefesi, Anı Yayınları, 2008
  • Mustafa Ergün, Eğitim Felsefesi, Pegem Yayıncılık, 2009
  • Büyükdüvenci, Sabri. Eğitim Felsefesine Giriş, Siyasal Kitabevi Yayınları. Ankara 2001.
  • Tozlu Necmettin, Eğitim Felsefesi, MEB Yayınları, 1997
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Tüm bilim alanlarının özünü oluşturan felsefe kavramını açıklar.
  2. Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiyi açıklar.
  3. Eğitim sistemlerine yön veren temel felsefi anlayışları açıklar.
  4. Eğitim Akımlarının (İlerlemecilik, Esasicilik, Daimicilik, Yeniden Kurmacılık ve Varoluşçuluk) ne olduğunu söyler.
  5. Felsefi akımlardaki değişikliklerin eğitim kuramlarına yansılamalarını açıklar.
  6. Temel felsefi akımlardan etkilenen eğitim sistemlerinin amaçları ve işleyişlerini değerlendirir.
  7. Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişkiyi açıklar.
  8. Bilimsel Düşüncenin Temellerini ifade eder.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Felsefe ve Eğitim KavramlarNA
2Felsefe ve eğitim arasındaki ilişkiOkuma
3Felsefi akımlar (İdealizm, Realizm, Pragmatizm ve Varoluşçuluk)Okuma
4İdealizm ve EğitimOkuma
5Realizm ve EğitimOkuma
6Pragmatizm ve EğitimOkuma
7Varoluşçuluk ve EğitimOkuma
8ara sınavNA
9Eğitim Akımları- İlerlemecilikNA
10Esasicilik Okuma ve yazılı ödev
11DaimicilikOkuma ve yazılı ödev
12Yeniden Kurmacılık ve VaroluşculukOkuma
13Eğitim Akımlarının Eğitim Kuramlarına EtkisiYazılı ödev
14Felsefi Akımlar, Eğitim Akımları ve Eğitim Kuramları Arasındaki İlişkiYazılı ödev
15Bilimsel Düşüncenin TemelleriOkuma
16Final sınavıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1610
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev425
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar130
Final135
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev43
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer12
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok