Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Türk Halk Müziği Topluluğu 5MTP422125200
ÖnkoşullarMTP3222 - Türk Halk Müziği Topluluğu 4
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ Müzik Toplulukları Lisans Programı
Ders KategorisiTemel Meslek Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik BirimMüzik ve Sahne Sanatları Bölümü
Dersin KoordinatörüDevrim Canen
Dersi Veren(ler)Turan Sağer
Asistan(lar)ı
Dersin AmacıÖğrenci, kendi çalgısı hakkında temel bilgilere sahip olabilecektir. Temel tavırlar ve çalım teknikleri uygulamaları ile teknik çalışmalar yapabilecektir ve bir grup içinde icra tekniklerini gerçekleştirecektir.
Dersin İçeriğiKendi çalgısı ile ilgili temel bilgiler / Teknik ve tavır çalışmaları / İcracılık tekniği geliştirme/grup içinde icra teknikleri.
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Sağ, Arif / Erzincan, Erdal “Bağlama Metodu” Pan Yayıncılık
  • TRT Nota Arşivi. Elâ Gözlüm Türküler - Bekir Karadeniz, Kömür Gözlüm Türküler - Bekir Karadeniz, Rumeli Türküleri - Aluş Nuş, Güfte ve Besteleriyle Rumeli Türküleri - Hamdi Tanses, Halk Türküleri;1, 2, 3, 4, 5. Ciltler - Hamdi Tanses, Öyküleriyle Türk Halk Müziği - Hamdi Tanses, Notalarıyla Karadeniz Türküleri - Hamdi Tanses, Notalarıyla Zeybekler - Hamdi Tanses, Ozanların Dili - Nejat Birdoğan, Notalarıyla Türkülerimiz - Mustafa Özgül & Salih Turhan & Kubilay Dökmetaş, Notalarıyla Uzun Havalarımız - TRT Halk Müziği Repertuar Arşivi, Bağlama Metodu - Erol Parlak
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler enstrümantal halk müziği repertuarları oluşturabilirler.
  2. Sözlü halk müziği repertuarları oluşturabilirler.
  3. Birlikte çalabilme alışkanlığını geliştirebilirler.
  4. Teknik ve müzikal açıdan halk ezgilerini daha iyi yorumlayabilirler.
  5. Oluşturdukları repertuarın farklı enstrümanlara veya kendi çalgılarına adaptasyonunu yapabilirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1Enstruman seçimleri (bağlama,divan,çöğür,cura gibi…) ve düzenlerin seçimi. (misket, müstezat, bağlama, bozuk düzen gibi…) NA
2Eser çalışması: “Saz Havası” NA
3Eser çalışması: “Saz Havası” NA
4Eser çalışması: “Sinsin”NA
5Eser çalışması: “Sinsin”NA
6Ödev: Öğrencilerin kendileri bir eser düzenleyip icra etmesi. NA
7Ödev kontrolü ve grupca icrası. NA
8Vize: 2.ve 4. Hafta çalışılan eserlerin grupca icrası. NA
9Eseri çalışması: “Erzincan Düz Halayı” NA
10Eseri çalışması: “Erzincan Düz Halayı” NA
11Eseri çalışması: “Erzincan Düz Halayı” NA
12Eseri çalışması: “Hançer Barı” NA
13Eseri çalışması: “Hançer Barı” NA
14Genel Tekrar.NA
15Genel Tekrar.NA
16Final: “Saz Havası, Sinsin”, “Erzincan Düz Halayı” “Hançer Barı”ve öğrencilerin kendi düzenledikleri eserlerin grupca icrasıNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım1620
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev120
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar120
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması165
Derse Özgü Staj
Ödev110
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)110
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)115
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok