Ders AdıKodu Yerel KrediAKTS Ders (saat/hafta)Uygulama (saat/hafta)Laboratuar (saat/hafta)
Cebir ÖğretimiIMO206123200
ÖnkoşullarYok
YarıyılGüz
Dersin DiliTürkçe
Dersin SeviyesiLisans
Dersin TürüSeçmeli @ İlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Ders KategorisiUzmanlık/Alan Dersleri
Dersin Veriliş ŞekliYüz yüze
Dersi Sunan Akademik Birimİlköğretim Matematik Eğitimi Lisans Programı
Dersin KoordinatörüHasan Ünal
Dersi Veren(ler)Hasan Ünal
Asistan(lar)ıZehra Taşpınar
Dersin AmacıÖğrencilerin zengin aktivitelerle problem çözme becerislerinin arttırılması hedeflenmiştir.
Dersin İçeriğiProblemlere Örnekler Araştırma Problemleri Stratejileri Psikolojik Stratejiler İspat Metotları Problem Çözme Stratejileri Simetri Kullanımı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
  • Johnson, K., Herr, T., & Kysh, J. (2004). Crossing the river with dogs: Problem solving for college students. Emeryville, CA: Key College Publishing
  • Polya, G. (1957). How to solve it: A new aspect of mathematical Method. (2nd ed.). Princeton, NJ: Princeton University Press.
  • Burns, M. (1992). About teaching mathematics: A K-8 resource. Sausalito, CA: Marilyn Burns Educational Associates.
Opsiyonel Program BileşenleriYok

Ders Öğrenim Çıktıları

  1. Öğrenciler problem çözme becerisini geliştirirler.
  2. Öğrenciler, problem çözme yoluyla yeni matematiksel bilgiler kazanırlar.
  3. Matematik ve diğer bağlamlarda ortaya çıkan sorunlara çözüm getirirler.
  4. Matematatiksel problemleri çözmek için çeşitli yaklaşım stratejileri geliştirirler
  5. Cebirsel düşünmede temel kavramlar arasındaki ilişkileri değerlendirirler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

HaftaKonularÖn Hazırlık
1aliştırmalar ve problemlerNA
2problem çözme seviyeleriNA
3örnek problemlerNA
4örnek problemlerNA
5stratejilerNA
6Cebirsel muhakemenin gelişiminde modelleme çözme perspektifi NA
7Cebirsel düşünme gelişiminde fonksiyonel perspektif NA
8VizeNA
9Cebirsel düşünme gelişiminde teknoloji kullanımıNA
10Cebirsel düşünme gelişiminde öğrenci zorlukları ve kavram yanılgıları NA
11problem çözme taktikleriNA
12Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi NA
13Arasınav NA
14Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi NA
15Cebirsel düşünme ile ilgili araştırmaların incelenmesi NA
16FinalNA

Değerlendirme Sistemi

EtkinliklerSayıKatkı Payı
Devam/Katılım16
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Derse Özgü Staj
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ödev1610
Sunum/Jüri
Projeler
Seminer/Workshop
Ara Sınavlar250
Final140
Dönem İçi Çalışmaların Başarı Notuna Katkısı
Final Sınavının Başarı Notuna Katkısı
TOPLAM100

AKTS İşyükü Tablosu

EtkinliklerSayıSüresi (Saat)Toplam İşyükü
Ders Saati162
Laboratuar
Uygulama
Arazi Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışması162
Derse Özgü Staj
Ödev162
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Projeler
Sunum / Seminer
Ara Sınavlar (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)22
Final (Sınav Süresi + Sınav Hazırlık Süresi)12
Toplam İşyükü :
Toplam İşyükü / 30(s) :
AKTS Kredisi :
Diğer NotlarYok